.:: My Friends ::.

Selasa, 25 Ogos 2009

BiLa KiTa SyG sOmeOne????


Bila kita syg org tu

Kita terima je apa yg org tu kata

Tp bila kita kata dia?

Hati kata takpe manusia tak perfect....



Bila kita syg org tu

Kita tunggu dia lame pn x pe

Tp bila dia tnggu kita???dia mrh2

Hati kata ala, adatlah ada yang

menunggu n ditnggu....



Bila kita syg org tu

Kita x tdo pn x pe layan dia yg tgah bosan,

Tp bila kita bosan

Ada dia lyn kita?

HAti kata x pe dia busy kot.....



Bila kita syg org tu

Kita gdh ngan dia, kita diam je

Tp dia heboh 1 dunia

HAti kata x pe, dia tension tu.....



Bila kita syg org tu

Kita call nak ckp ngan dia

Tp dia bg phone kat org len

Bila jd cm2, x pe

HAti kata, x pe, lyn je, kwn dia, kwn

kita gak....



Bila kita syg org tu

Kita bercerita dgn dia,ibarat cerita ngan

tunggul lg baik

Tp bila dia bercerita dgn kita

Kita dgr, sepatah2 kite ingt

HAti kata x pe syg la katakn...



Bila kita syg org tu

Kita n dia lapar

Tp kita bg sume roti kita kat dia

HAti kata, ala jagalah Hati dia, sian

dia...



Bila kita syg org tu

Kita sanggup bg dia rest bila dia letih,

Tp bila kita letih, dia suruh jugak

kita layan dia bila dia bosan

Adil ker?

HAti kata, ala bukan selalu pun..



Bila kita syg org tu

Kita jadi cam org gila apabila dengar dia sakit,

Tp bila kita sakit,

Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan

hari kesakitan kita,

HAti kata, ala x pe, x kn dia nak

berkepit dgn kita 24 jam....



Bila kita syg org tu

Kita x prnh pntingkan diri sndri

Tp dia hipokrit tahap ngaban

HAti kata x pe, dia mmg cmtu kene lah

trima..



Bila kita syg org tu

Kita syg nk tingglkn dia slama2nya

Tp dia x tahu kita berdepan dgn maut,

Walapun kita sakit, dia kata kat

kita sakit biasa² jer, jgn nk mngarut

HAti kata, cmnelah dia bila kita x

de, msti dia hepi



Bila kita syg org tu

Kita x snggup tgk dia derita

Tp dia x prnh hargai diri kita,

HAti kata, tau x betapa kita syg kan

dia????



Bila kita syg org tu

Kita sanggup tingglkn dia selama2nya

untuk dia bahagia

Tp adakah dia tahu pngorbanan yg kita

lakukan itu???...

fikir2kan hmmmm



23 ulasan:

  1. Kadang2 kita perlu berkorban demi kebahagiaan org lain :)

    BalasPadam
  2. tq fitriah..=) btol tu dhada..suma tu pnh terjadi pd sy n org len..

    BalasPadam
  3. kata2 yang penuh makne hehhehe

    BalasPadam
  4. wah..bermakna bg awk ke,cik nedy nadia? =D

    BalasPadam
  5. mmg betul tu dik..tp penatlah asik nak jaga hati & perasaan org..kalau betul die syg @ cinta kat kite..die x kan byk songeh cenggitu..
    pada akak..setiap perhubungan mesti ade give & take..bkn giveeeee jerrr x de take2..kalo asik nak layan pale die..lame2 pale kite yg mengong..huhu..jd nilai2 kemanusiaan dlm citer di ats ialah..sayanglah org tu biar berpada2...jgn overdose..hehehe..

    BalasPadam
  6. btol tu kak..sy sokong pendapat kak..terima kte seadanye tu plg penting..xde sape² yg sempurna kat dunia ni..=)

    BalasPadam
  7. mmg slalu mcm tue
    lumrah hidup la agaknya

    BalasPadam
  8. cinta dan sayang tu sepatutnya dikongsi bersama susah dan senang,kite bukan hanya berseorangan menanggung derita demi melihat kebahagiaan orang yang kite sayang.mulut mudah berkata-kata tapi hati yang remuk menaggung duka..

    pohonlah pada yang ESA insya Allah akan diperkenankan,bukankah DIA maha mendengar.

    BalasPadam
  9. amek dr sape ntah..xingat..

    BalasPadam
  10. salam Tuan Umah

    wah.
    Macam sedang kecewa je.
    sabar ye.

    BalasPadam
  11. >> kalau kita sayang someone....BERPADA2 Lah....

    time bercinta memang semua nyer indah.....lepas kawin? baru tahu langit tinggi rendah

    hehhehe

    BalasPadam
  12. bkn kecewa but pnh alami..huhu...
    btol tu yanie..sumanye indah time couple..da kawen br tahu cmne...=)

    BalasPadam
  13. sob..sob..sob...mane ayat ko cari nie...ko buat sendiri ker..wawawawa......sadis jer bunyi nye....aku macam terasa gak la...

    BalasPadam
  14. aik ko pun terasa gak ke??ni yg aku musykil..hahaha..mane leh gtau aku dpt ktne..

    BalasPadam
  15. salam..
    entry nie bset ! sy sukeeee ;P

    BalasPadam
  16. huuu~
    sume betul!
    sbb syg...
    tapi kal0 da x syg, maki habes2an!!
    hehehe!!!

    "luv is when u cant hate no matter how much wrong is done to u..if u can luv beyond all hurts and pain..then, its luv..."

    BalasPadam
  17. perlu ada give & take
    ni 1 pihak sj yg bertahan.
    lama2 akan luntur jg kasih macam ni

    BalasPadam
  18. sound like kecewa jek??hehe.. however..sume tu lumrah dlm hbgn percintaan sesama manusia.Namun,kecewa dan sakit tdk akn terasa andai cinta dijalinkan dengan maha pencipta, Allah.Allah tu maha penyanyang.

    BalasPadam

Blog Widget by LinkWithin

.:: maRi BerHibUr ::.


.:: NEWS MAN UTD ::.